Co-design and Technology to improve Healthcare

How to improve the quality of life and innovate the world of Healthcare
OpenDot

OpenDot è un hub di ricerca e innovazione fondato a Milano nel 2014 da Dotdotdot, uno studio di design multidisciplinare. È uno spazio aperto e accessibile a tutti, creato per la prototipazione agile e la Digital Manufacturing. Si concentra soprattutto nel design partecipativo ed inclusivo, nell'open innovation e nel coinvolgimento della comunità, con l'intento di creare soluzioni innovative, impatto positivo e conoscenza diffusa.

OpenDot is a research and open innovation hub based in Milan and founded in 2014 by Dotdotdot, a multidisciplinary design studio. It’s an open and accessible space, created for rapid prototyping and Digital Manufacturing. It mainly focuses on participatory and co-design, open innovation and community involvement, to create innovative solutions, positive impact and increase knowledge.

June 18, 2021

I fablab sono luoghi d’incontro tra design e tecnologie, tra soft e hard skills. OpenDot sfrutta da ormai sei anni questo mix per innovare il mondo della cura, co-progettando insieme a persone con disabilità, associazioni, medici, fondazioni e terapisti. Nello specifico, OpenDot parte dall’identificazione delle necessità per arrivare alla prototipazione delle soluzioni e ad un impatto diretto sulla vita di chi le utilizza.

Fablabs are meeting points for design and technology, for soft and hard skills. Six years ago, OpenDot started promoting this mix to innovate the world of healthcare, by co-designing together with disabled people, associations, doctors, foundations and therapists. Specifically, OpenDot starts from the identification of needs to the creation of solutions and a direct impact on the lives of those who use them.