Design strategies for social-ecological transformation

Kris Krois

È a capo del Master in Eco-Social Design presso unibz (Università di Bolzano). Insieme a studenti, insegnanti, ricercatori e collaboratori di settori diversi crea progetti, strumenti e strutture per la trasformazione socio-ecologica. Inoltre, è organizzatore della conferenza annuale By Design or by Disaster.

He is the Head of the Master in Eco-Social Design at the unibz (Università di Bolzano). Together with students, teachers, researchers and partners from diverse areas he co-creates design practices, tools and structures for socio-ecological transformations. Also, he is organising the annual conference By Design or by Disaster.

June 19, 2021

Una trasformazione socio-ecologia verso stili di vita e produzione più sostenibili, flessibili e solidali è assolutamente necessaria. Difatti, il Master in Eco-Social Design prepara i suoi studenti ad essere gli agenti del cambiamento. I designer contribuiscono alle trasformazioni positive, attraverso quattro principali strategie. L'Innovazione Tecnologica incorporata al cambiamento sociale è una di queste.

A socio-ecological transformation towards sustainable, resilient and solidary modes of living and production is urgently necessary. Accordingly, the Master in Eco-Social Design trains students to act as change agents. Designers contribute to positive transformations, through four main strategies. Technological Innovation embedded in societal change is one of them.