The digital transformations of Italian citizens

From a small community to the entire population: learnings at scale
Speaker
Roberta Tassi

È fondatrice e direttrice di Oblo, uno studio di design con sede a Milano che lavora nel settore pubblico e privato, supportando individui e organizzazioni durante i loro percorsi di crescita innovativa. Insegna anche Service & Interaction Design al Politecnico di Milano ed è autrice di Service Designer e servicedesigntools.org.

She is the founder and design lead of Oblo, a service design studio based in Milan, working across private and public sectors to support people and organisations alongside their innovation journeys. Professor of Service and Interaction Design at Politecnico of Milano and author of Service Designer and servicedesigntools.org.

No items found.
June 17, 2021
ore:
15.10
OGR Cult - Duomo

I cittadini italiani sono passati in breve tempo dallo scoprire l'Identità Digitale ad avere accesso ai benefici statali tramite i propri dispositivi mobili. Cosa abbiamo appreso da questo accelerato processo di digitalizzazione? I designer non possono garantire unicamente buone esperienze digitali, ma devono anche individuare le aspettative emergenti e diffondere la digital literacy.

Italian citizens quickly shifted from just discovering about the national digital identity programme, to gaining access to state benefits through their mobile phones. What have we learnt in this accelerated process of digitalisation? Designers cannot just provide good digital experiences, but they must also capture emerging expectations and spread digital literacy.